donderdag 16 februari 2012

16. Harten / Hearts
De geborduurde harten die in berichtje 9 te zien waren, komen uit een schellekoord die ik onlangs afgemaakt heb. Tijdens een vakantie in Frankrijk was ik helemaal verliefd geworden op het met rood geborduurde linnen die veel te zien is in Franse borduurtijdschriften. Terug in Nederland vond ik bij een handwerkwinkel 20 cm breed borduurlinnen, en op een meter daarvan heb ik me uitgeleefd met harten en merklap motieven. De finishing touch met bijpassend band langs de kanten, een kwastje aan de onderkant en een mooi hangertje maakt het tot een mooi geheel.
The hearts shown in item 9 are from an embroidery I recently finished. While on holiday in France I fell in love with the red embroidered linen I saw a lot in magazines. Back in the Netherlands I purchased one meter of linen of 20 cm (8”) width, and cross stitched it all over with hearts and sampler motives. The embellishments gave it a beautiful finishing touch.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten