woensdag 15 februari 2012

14. Is dit een quilt? / Would You Call This A Quilt?
In Macedonië (zie ook berichtje 8) kreeg ik een grote geweven lap. Het zijn twee stukken die aan elkaar gezet waren. Wat doe je daar nu mee? Nadat ik ergens een stuk wit linnen op de kop tikte, en voorbeelden van de z.g. inchies zag, wist ik het. Ik zou een heleboel vierkante stukjes linnen (5 x 5 cm) versieren en die op het kleed naaien. Ik heb m'n "schatkistje" op de kop gezet en de geschikte dingen eruit gezocht, de kleinst mogelijke quiltjes gemaakt, knopen, kralen, lintjes, etiketten, geluks-poppetjes uit Guatamala, van alles was bruikbaar, zelfs de speldjes van het Quiltersgilde hebben er een plekje in gekregen. Omdat de zwarte stof al zo stevig was heb ik er geen achterkant of vulling aan gemaakt. Valt dit nu onder de categorie "quilt", of zullen we het maar gewoon een wandkleed noemen?

In Macedonia (also see item 8) I obtained a large piece of woven cloth. Actually it’s two pieces sewed together. Now what could I do with that? After I purchased a piece of white linnen, and saw examples of so-called inchies, I had the answer. I would embellish a lot of square pieces of linen (2 x 2” / 5 x 5 cm) and put them on this piece of cloth.
I emptied my “treasure box” and searched for suitable little things, I made some very tiny quilts, I found buttons, beads, ribbons, some charm dolls from Guatamala, a lot of things were useful, even the pins from the Dutch Quilt Guild. Because the black cloth was quite heavy, I didn’t bother with a filling or some fabric at the back. Now, would you call this a quilt, or shall we call it a wall hanging?    



Geen opmerkingen:

Een reactie posten