woensdag 3 oktober 2012

163. Kerst / Christmas


Hoewel de herfst nog maar amper begonnen is, komt de kerst ook al weer in zicht. Een paar jaar geleden was ik erg in de ban van poppenhuizen, maar ik had geen ruimte voor een echt poppenhuis. Dan maar iets kleiners, en zo kwam deze miniatuurkamer tot stand. Een echte kerstsfeer, inclusief verlichting. Ik maakte twee superkleine quiltjes en de doos met kerstballen. Een vriendin maakte het gebreide kerstmannetje (in ruil voor een quiltje), iemand anders maakte de kerstboom en weer een ander het boekenplankje en de boeken plus de tas met een fles champagne. Het kerststalletje kocht ik in Lourdes toen we daar tijdens een vakantie langskwamen. Kortom, een geweldig gezamenlijk project, helemaal in de kerstsfeer!
Although autumn just started is Christmas not far away. A few years ago I loved doll houses, but I didn’t have space for a real one. Something smaller would have to do, so I made this miniature room. It’s Christmas all over, including lighting. I made two very small quilts and a box for the christmas decoration. A friend knitted Santa Claus (for which I gave her a little quilt), somebody else made the tree, and another did the bookshelf and the books, as well as the bag with the bottle of champaign. The nativity set was bought in Lourdes (France) when we were there on holiday. In short, a great combined project, in the proper Christmas mood!

2 opmerkingen:

  1. Dankje voor de leuke reactie op mijn blog.
    Ik heb even lekker gesmuld van je Kersthuis.
    Wat enig en gezellig ziet het er uit.

    groet, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh, die piepkleine quiltjes.... en wat gezellig, met die lampjes aan!

    BeantwoordenVerwijderen