maandag 24 september 2012

162. Paarse tatami quilt / Purple Tatami Quilt


Uit het boek Successful Quilts van Judy Turner en Margaret Rolfe haalde ik het idee om een quilt te maken van één malletje: een rechthoek. Twee naast elkaar en zes er om heen, en dat heet dan een tatami, genoemd naar een Japans vloerkleed. En dan heel veel restjes gebruiken, in mijn geval in paars en turkoois. Meestal maak ik vrij rustige quilts, maar zo’n bonte was ook erg leuk om te maken.
From the book Successful Quilts by Judy Turner and Margaret Rolfe I got the inspiration to make a quilt using only one template: a rectangle. Two next to each other and six around them, named tatami after a Japanse carpet. And then a lot of scraps, in my case purple and turquoise. 

4 opmerkingen:

  1. piep

    meid zo mooi door zijn eenvoud, zo schitterend door de kleurkeuze

    prachtstuk voor je collectie

    knuf miekd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het idee is heel goed omgezet.! Het is een prachtige harmonieuze quilt geworden.

    Fijne dag, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die tatamie! Jaren geleden heeft het ook in Quiltnieuws gestaan.
    Toen heb ik er één gemaakt. Was leuk om te maken. [Foto staat wel op mijn blog.]
    Groetjes, Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ellie, jouw tatami-quilt is ook mooi! Groetjes, Marjo B-W

      Verwijderen