maandag 24 september 2012

161. Kringloopwinkels / Secondhand Shops


Als we door Nederland rijden, kan ik het niet nalaten een kringloopwinkel binnen te gaan als we er eentje tegenkomen. Ik ben niet speciaal naar iets op zoek, maar kom toch altijd met iets leuks/grappigs/bruikbaars/leesbaars naar buiten. Op de foto zie je wat ik zo de afgelopen tijd verzameld heb: een merklap uit 1980 (wordt vanzelf antiek als je ‘m maar lang genoeg bewaard), breed kantklos-band, een breiboekje uit 1885 (volgens mij een replica, maar goed…), wol en mohair garen voor poppenkleertjes, een oude theedoek en daar bovenop een schattig klein naaidoosje. En daarnaast nog stapels oude naai- en handwerktijdschriften.
When my husband and I drive through the Netherlands, we often stop at a secondhand shop. I don’t look for anything specific, but nevertheless, I always step out with something nice/funny/useful/readable etc. On the picture you can see what I’ve collected lately: a sampler cross-stitch made in 1980, bobbin lace, a knitting book from 1885 (not an original…), some wool and mohair thread for knitting dolls clothes, an old kitchen towel, and on top of that a beautiful tiny sewing box. And apart from that several old sewing and needlework magazines. 




1 opmerking:

  1. Leuk toch...? Ik ga ook graag eens "shoppen" bij de Kringloop hoor....! Veel plezier met je nieuwe aankopen.

    BeantwoordenVerwijderen