donderdag 28 augustus 2014

223. Quiltje af / Quilt finished


De vorige keer vertelde ik dat ik weer een hexagon-project(je) begonnen was. Dat kon ik doen omdat ik een andere quilt met kartonnetjes af had. Ik werk meestal niet met een opgezet plan, maar ga door zolang ik iets leuk vind, of zolang er een bepaalde stof heb. In dit quiltje ging het om de blauw/witte stof, een batik uit Ghana, ooit gekregen van een collega. Ik had hier en daar in andere quilts al eens een stukje van die stof gebruikt, maar vond het ook wel leuk het te gebruiken als “hoofdkleur”. Gelukkig had ik veel restjes andere batik, zodat ik er een vrolijk geheel van kon maken. Werken met kartonnetjes is m’n favoriete techniek. Met wat voorbereiding thuis kun je het daarna overal doen. Het quiltje is met de naaimachine gequilt en hangt nu aan het hoofd van de eettafel. Ik heb ‘m “Raderen” genoemd.
In my last item I mentioned the start of a new hexagon project. I could start this one because I had just finished another one, called “Cogwheels”. The main fabric is a blue and white batik from Ghana/Africa, supplemented by other leftover batik fabrics. The quilting was done by machine.





Ik vind het wel grappig dat ik foto’s van dit quiltje op de facebook-pagina “Quilted by hand” gezet heb en dat daar veel “likes” en reacties op kwamen. Via zo’n pagina bereik je beduidend meer mensen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook vaker reageer op quilts op facebook dan op blogs. Hoe werkt dat bij jullie?

5 opmerkingen:

  1. Ik vind hem geweldig Marjo, ik hou dan die kleurrijke quilts.
    Ook het patroon is erg mooi.
    Ja ik kijk ook veel op facebook ;) maar daarna ook op het blog dat blijft ook leuk.
    Facebook is wat sneller op blogs kun je wat uitgebreider plaatsen en kijken.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk patroon en schitterende kleuren. Ik zit niet op Facebook , vind bloggen genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt weer iets heel moois gemaakt, Marjo! Prachtige kleuren.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is ie mooi geworden en wat hangt ie zo mooi op die muur. De oranje kleuren doen het goed zo in de herfst.
    Geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen