maandag 19 november 2012

179. Quiltwinkel Parijs / Quilt Shop Paris


Op deze site (link) las ik het droevige bericht dat de eigenaresse van quiltwinkel Le Rouvray, Diane de Obaldia, is overleden. Diane was van oorsprong een Amerikaanse en heeft het quiltgebeuren in Parijs flink op de kaart gezet. Samen met enkele anderen heeft zij in 1994 een boek geschreven, waarvan de quilt die op de voorkant staat nog op mijn lijstje van “ooit te maken” staat. 
On this site (link) I read the sad announcement that the owner of quiltshop Le Rouvray, Diane de Obaldia, had passed away. Diane came originally from the USA and was a pioneer in the quilting scene of Paris. Together with some other authors she wrote a book which was published in 1994. The top on the front is one of my “want to do” projects. 

Toen ik vorig jaar een aantal maanden in Parijs woonde, ben ik verschillende keren in de winkel geweest en kwam o.a. met deze stoffen (origineel voor Le Rouvray gemaakt) weer naar buiten. Ik hoop dat de winkel in de geest van Diane voortgezet wordt.

When I lived in Paris for some months last year, I visited the shop regularly and a.o. bought these fabrics, which were specially made for Le Rouvray. I hope that the shop will be continued in Diane’s spirit.


1 opmerking:

  1. Mooie stofjes! Leuk dat jij ook een 'lijstje voor ooit' hebt :-). Dat van mij is al veel te lang en moet heel selectief zijn, want zie zoveel moois overal in blogland.

    BeantwoordenVerwijderen