dinsdag 10 april 2012

75. Ster voor Vrede / Peace Star
Dit keer wil ik een wat grotere quilt laten zien. Aan de hand van de kleuren van m’n slaapkamergordijnen heb ik de kleuren uitgezocht. Deze quilt is grotendeels op de machine gemaakt (best lastig om al die puntjes netjes bij elkaar te krijgen), behalve de keltische motieven in de hoeken, die zijn met de hand opgenaaid. De quilt is ook machinaal gequilt. Hij was te zien op een tentoonstelling van het Quiltersgilde in Alkmaar in 2004, en is toen met negen andere door het gilde uitgekozen om een kaart van te maken. Daar was ik erg trots op en de quilt hangt nog steeds naar volle tevredenheid in m’n slaapkamer.
This time I like to show a somewhat larger quilt. I took a good look at the colors of my bedroom curtains to decide on the colors to use. It’s mostly patched on the machine, apart from the Celtic motives in the corners which are stitched by hand. It’s also quilted on the machine. The quilt was displayed at the exhitibion of the Dutch Quilt Guild in Alkmaar in 2004 and selected to be on one of the ten post-cards made after the exhibition. It made me very proud, and the quilt is still hanging on my bedroom wall.






2 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi Marjo, leuk dat er ook kaarten van gemaakt zijn.
    Ja met de machine werken is niet altijd makkelijker dan met de hand dat heb ik wel ervaren.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend!
    Ik ga maar veel en hard oefenen :>) Als ik toch ook ooit eens zoiets moois op de machine zou kunnen maken...

    BeantwoordenVerwijderen