zaterdag 14 april 2012

79. Verjaardagsquilt / Birthday Quilt
Toen ik wat jaren geleden 50 jaar werd, heb ik iedereen die mij feliciteerde een lapje gegeven en hen gevraagd daarop iets te schrijven met verschillende kleuren permanent markers. Familie, vrienden, buren, collega’s; allemaal sloegen ze aan het tekenen, een goede wens opschrijven of een gedicht, en in ieder geval moest hun naam erop staan. Daarna heb ik alle lapjes voorzien van een patchwork ster in een kleur of met een print die me aan die persoon deed denken en heb het geheel toen met sashings en rand in elkaar gezet. Daarna heb ik er nog 2,5 jaar met de hand aan gequilt, en nu is het een hele dierbare herinnering.
When I turned 50 some years ago, I gave everybody who congratulated me a little piece of fabric and asked them to write or draw something with different colored permanent markers. Relatives, friends, neighbours, and colleagues; they all made a drawing, wrote down a wish or even a poem, etc., or at least put down their name. After gathering the fabrics, I put them in a patchwork star either in a color or with a print that fitted that person, and joined everything together with sashings and border. After that I handquilted it for 2,5 years, and now it’s a very precious memory.




2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, je hebt er een mooie quilt van gemaakt.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee. Ik word volgend jaar april 60, misschien moet ik je ideetje maar "pikken". Ik hoop dat de quilt dan net zo mooi mag worden als jouw prachtige creatie!!

    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen