vrijdag 26 april 2013

204. Kroningsdag / Coronation Day


Nu de kroningsdag van Willem-Alexander nabij is, wil ik (nogmaals) het borduurwerk van mijn moeder laten zien, gemaakt in het jaar waarin de vorige troonswisseling plaats vond: 1980. In berichtje 30 (link) kun je het hele verhaal van het borduurwerk lezen. De patronen van de koninginnehoofden en de kroon hebben dacht ik in de Libelle gestaan.
On 30 April our queen Beatrix will pass on the crown to her son, Willem-Alexander. He will be our new king. In 1980, when Beatrix became queen as her mother Juliana withdrew, my mother made this cross-stitched sampler. Apart from some typical Dutch pictures you can see the two royal heads and the crown, as well as the date. The whole story behind this cross-stitch can be read in post 30 (link).


3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige lap en wat fijn dat hij nog zo mooi is!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig mooi merklap. Heb even de uitleg gelezen. Heel mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal dat je dierbaar zijn. Zoiets moois door je moeder gemaakt.
    Terwijl ik dus doorgelinkt werd naar blogje 30 scrolde ik dus wat heen en weer maar wat ben jij productief zeg. Zulke mooie dingen gleden voorbij!!Daar kan ik alleen maar van dromen hoor! Trouwens een goed idee om je blogjes te nummeren, dat zoekt wel makkelijk.

    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen